Peter T'Hooft, jouw mailfixer

E-mailmarketing

Mailen zonder tijdverlies


Je wil een plan. Je wil een platform. Je wil mailen in meerdere talen. Je wil mailings die resultaten opleveren. Je wil campagnes volgens de regels van de kunst. Je wil je nieuwe klanten telkens toevoegen.

Misschien experimenteerde je ooit met een gratis account bij Mailchimp, Brevo, Mailjet, Campaign Monitor, … Leek allemaal zo'n gedoe: lijsten importeren, template opzetten, inschrijvingen, … en dan zijn er ook nog eens al die privacyregels.

 

Dat fix ik! Je mailplatform wordt van a tot z geconfigureerd. Zo kun je – conform de privacywetgeving – nieuwsbrieven, promoties, uitnodigingen, … versturen.

Welke topics laat je in je marketingmails aan bod komen?

Geef vooral informatie die bruikbaar is; nieuws over je bedrijf kan ook ergens aan bod komen; met een promotie scoor je makkelijk; stel eens een bestseller (denk aan cross- en upselling) uit je gamma voor; nodig uit voor een evenement; link naar een inspirerende toepassing van je product; deel een cijfer (werkt steeds) uit de sector; voeg ergens een gepersonaliseerde recap in; lijst je deelname aan beurzen of congressen op; stel partners of leveranciers voor waarmee je samenwerkt; laat eens een medewerker aan het woord; pols naar een beoordeling; link naar een goed doel dat je zaak steunt; denk aan een anekdote uit de interne keuken; vertel over je toekomstplannen; omschrijf een (nieuw) feature dat klanten niet kennen; geef antwoord op een vaak gestelde vraag; stel zelf een vraag (vraag naar een reply op je mail); link naar interessante pagina's op het web; communiceer afwijkende openingsuren; voeg het persbericht toe dat je onlangs naar journalisten verstuurde, …

MailerLite

Europees mailplatform waar je al een heel eind mee komt.

Zerobounce

Laat je e-mailadressen valideren als je nieuwe lijsten toevoegt.

Negen taken die je me meteen kunt toevertrouwen

… taak 1:

Heb je al een mailplatform? Ik kan zorgen dat alles correct is ingesteld; je templates oké zijn; foute e-mailadressen verwijderd worden; abonneren via website of landingspagina's mogelijk is; …

… taak 2:

Inhoud voor je mailing? Ik zoek mee naar een concept; zorg voor copy en beeldmateriaal; regel manieren waarop je reacties, surveys, registraties voor eventdeelname verzamelt; …

… taak 3:

Meer te vertellen dan wat in een mail past? Ik zorg voor een landingspagina op je site; werk bestaande webpagina's bij; publiceer een afzonderlijke lander op een subdomein; …

… taak 4:

Geen tijd om je e-mailcampagne op te stellen? Ik voeg copy, beeldmateriaal, linken, … correct in; regel een leesproef waar je makkelijk feedback op kunt geven; breng extra's in; …

… taak 5:

Wel tijd om je e-mailcampagne op te stellen? Ik voer een prelauch check uit voor e-mailing; ga na hoe je template in verschillende mailboxen binnenkomt; hoe je mail op mobiel en in darkmode verschijnt; …

… taak 6:

Je ontvangerslijst moet bijgewerkt worden? Ik bereid de gegevens voor voor de personalisatie van je mailing; importeer en valideer je database; rapporteer ongeldige e-mailadressen; …

… taak 7:

Mailen in meerdere talen? Ik zet m'n vertaalster aan het werk; zorg voor microcopy per versie; segmenteer ontvangers volgens taalvoorkeur; localiseer je templates; …

… taak 8:

Klaar om op 'verzenden' te klikken? Ik stel de juiste afzender in; draag zorg voor een zinvolle subjectline en preheader; personaliseer per ontvanger; werk je verwerkingsregister bij; …

… taak 9:

Nazorg nodig? Ik rapporteer de resultaten; stel een resend in; verwerk de binnenkomende data; deel je landers op sociale media; volg je mailverkeer verder op; …


Testen

Eens je mail verzonden is, is er geen weg terug. Stel je zelf een mailing op? Ik kan die voor jou op een reeks cruciale punten nakijken.

Toegankelijk

Sinds 2025 is de European Accessibility Act van kracht. Ook jouw e-mails moeten toegankelijk zijn voor mensen met een beperking. Ik zorg ervoor.

Privacy

GDPR laat je best niet links liggen. Sinds 2018 worden er stevige boetes toegekend. Ik waak erover dat je de regels naleeft.


Gary Thuerk, de eerste e-mailmarketeer