Misschien experimenteerde je ooit met een gratis account voor marketingmails. Ging je zelfs ooit aan de slag met transactionele mails … Leek allemaal zo'n gedoe: lijsten importeren, systemen integreren, templates opzetten, spamfolders ontwijken, … en dan zijn er ook nog eens al die privacyregels!
Je stak al heel wat tijd in het inrichten van je webshop, instellen van applicaties, opzetten van een marketingplatform, … die ook mails versturen. Alleen heb je geen flauw idee hoe je je domeinnaam aligneert met elk systeem. Klanten reageren dat ze je mails niet ontvangen of dat deze in hun spamfolder belanden. Problemen met e-maildeliverability, zo heet dat.
Je wil een plan. Je wil meer abonnees. Je wil mailen in meerdere talen. Je wil graag mailcampagnes die resultaten opleveren. Je wil een aanpak volgens de regels van de kunst. Je hebt geen tijd om op de verzendknop te klikken die jouw mail naar duizenden ontvangers stuurt … Lastig als je niet dagelijks met e-mailmarketing bezig bent.
Je denkt aan het automatisch verzenden van een bevestiging na aankoop. Je wil vanzelf een welkomreeks naar nieuwe klanten versturen. Je wil herinneren aan afspraken. Je wil verlaten winkelwagentjes weer onder de aandacht brengen. Hoorde je al van e-mailautomatisatie?