 
          
        
Je klikt op 'verzenden' … je mail komt niet toe. Erger nog: je e-mailcampagne gaat recht naar spam; je facturen verdwijnen in cyberspace; je notificatiemails blijken een maat voor niets.
Er steekt al heel wat tijd en geld in het opzetten van je mailplatform, webshop, software, … Transactionele en marketingmails werden met zorg voorbereid en ingepland. Zinloos, als je e-mails niet toekomen.
Denk aan je website die nieuwe abonnees van je nieuwsbrief vraagt om te bevestigen; je webshop die een achtergelaten winkelkarretje weer tot leven wil wekken; track-and-trace berichten en facturen die verzonden worden naar klanten; reminders voor afspraken via je bookingsysteem; notificaties aan gebruikers die aan een bepaald profiel beantwoorden; het mailplatform waarmee je marketingmails verzendt; geautomatiseerde mailreeksen om servicetickets op te volgen; …
Laat je e‑maildomein en mailverkeer DMARC-monitoren.
Laat je e-mailadressen valideren als je nieuwe lijsten toevoegt.
| Betere e-maildeliverability voor je domein in drie stappen | |
|---|---|
| … stap 1: | DMARC-monitoring komt eerst. Enkele records op je nameserver volstaan om een idee te krijgen van je mailverkeer. | 
| … stap 2: | Welke applicaties met jouw domeinnaam (mogen) mailen worden opgelijst. Zo weet ik waar (legitieme) mails vandaan kunnen komen. | 
| … stap 3: | Je krijgt een overzicht van de ingrepen die nodig zijn om het afleveren van je e-mails te verbeteren. We spreken af wie wat doet. | 
De reputatie van je domeinnaam is een belangrijke factor. Draag er zorg voor. Nieuwe domeinnaam? Warm die op voor je grote volumes gaat versturen.
Voor je mails verstuurt met je domeinnaam dien je een en ander in te stellen op je nameserver. Zo geef je mee welke servers oké zijn.
Mailen naar e-mailadressen die niet (meer) bestaan, is schadelijk voor je afzenderreputatie. Valideer je lijsten steeds voor gebruik.
