Vraag ik olijke ondernemers hoe het gaat, dan antwoorden ze:
Goed! Ik mag nog alles eten.
Mijn gevatte wedervraag luidt dan:
Smakelijk! Maar mag je nog alles mailen?
Want Google en Yahoo kwamen met nieuwe richtlijnen voor e‑mailcampagnes in 2024. Voor heel wat klanten heb ik de technische kant allang gefixt.
Maar net zo belangrijk zijn de inhoud en toon van je e-mails. Eén richtlijn zegt: hou je spamscore onder de 0,3%. Met andere woorden, zorg voor mails die welkom zijn bij je doelgroep.
Alles over de richtlijnen van Google en Yahoo lees je bij MailerLite, mijn vertrouwde mailplatform.
Mailcampagnes die mensen een glimlach op het gezicht toveren? Alles technisch van a tot z in orde? Dat creëer en verstuur ik nu al, met resultaat.
Willen we méér samen werk maken van betere e‑mailmarketing? Het levert altijd op: opgefriste contacten, opdrachten en bestellingen.
Op één voorwaarde natuurlijk. Verzend geen mails die ontvangers als spam markeren.
Want ze mogen nog alles eten. Spam, daar hebben ze geen zin in. (Je weet wel: ‘spam’ is vernoemd naar Amerikaans blikvlees, ooit een dolgedraaid plaatje in een sketch van Monty Python.)