Promotie in je mailing


Promotie in je mailing

Vliegen de promo’s je om de oren? Voor, tijdens en na Black Friday – dit jaar op 29 november – willen ze je verleiden. En jij?

Ook jij kunt promo’s mailen. Want mensen zijn er gek op.

Over promo’s gesproken, wat is dat eigenlijk?

Hier komt mijn definitie:

Een promotie brengt (1.) tijdelijk de balans tussen prijs en waarde (2.) uit evenwicht. Het doel is om (3.) klanten te activeren.

Wat betekent dat voor jouw campagnes?

  1. tijdelijk: tijdsdruk is cruciaal, anders wordt nooit een deal afgesloten.
  2. uit evenwicht: door korting óf door een extraatje bij je aankoop (bijvoorbeeld gratis sokken bij een broek).
  3. klanten activeren: omdat je te veel stock hebt, omdat je nieuwe klanten wilt, omdat je klanten die verdwenen zijn terug wilt laten komen.

Let op, focus elke actie op deze drie elementen. Strooi nooit zomaar korting in het rond. En begin alvast met deze gouden tip …


Stop met -10% te geven

Je bent geen wilde weldoener. Stop met bijvoorbeeld -10% te geven. Ga voor een echt bedrag: 10 euro korting heeft meer impact op kooplustigen.

En reken maar uit: vermeld je daarbij als minimaal aankoopbedrag 150 euro? Dan schenk je 5 euro minder weg!


Wil jij je volgende promoacties maximaal laten renderen? Maak ze beter of mail me. Samen maken we er geraffineerde verleiders van.