Een PS onder je mail


Een PS onder je mail

The Beatles zetten het in een liedje. En mensen onder hun brieven: een postscriptum, kortweg PS.

Doen we dat al lang? Sinds de jaren 1500 – ik weet nog hoe het was.

Schreef je toen een brief met de hand? En was je iets vergeten te pennen? Alles opnieuw schrijven: geen sprake van. Hop, achteraan nog gauw een PS.

Zet een PS onder je mail

En vandaag? Worden we niet allemaal overdonderd door een massa informatie? Gevolg: we lezen onze mails niet meer woord voor woord. We scannen. En onze ogen stuiteren naar beneden – pats naar het PS. Let er zelf maar eens op.

Vang daarom lezers op in je PS. Onderzoekers deelden deze cijfers:

  • Mensen lezen in mails vaak eerst het PS: liefst 79%
  • Ze klikken meer door op mails met een PS: plus 12,79%

Doe je het niet? Je doet jezelf tekort. Want een sterk PS loont altijd in direct marketing en e-mailmarketing. Wat zet je erin?

Zeven slimme stappen voor een perfect PS

  1. Vermeld de naam van ontvanger of bedrijf
  2. Maak er een korte en krachtige call to action van
  3. Voeg een link toe naar een landings- of bestelpagina
  4. Verhoog de urgentie met een deadline of kortingscode
  5. Stel in je PS een vraag die inspireert, intrigeert of motiveert
  6. Test meerdere PS’en om te zien welke je doelgroep aanspreekt
  7. Zet in je PS een verrassende wending (kijk hieronder eens)

Nog een laatste keer: bekroon je mails met een PS!


PS Bezongen The Beatles jouw liefde voor e-mail, Peter? Spits je oren voor deze liveversie van p.s. I LOVE YOU!