Met welk e‑mailadres ga jij naar klanten en abonnees mailen? Denk goed na. Want een goed gekozen verzendadres creëert vertrouwen bij je doelgroep. Zodat ze vlot je marketingmails openen.
Dat doe je met je eigen naam en e‑mailadres.
Denk aan orderbevestigingen, communicatie over track & trace en de factuur achteraf … Daarvoor kun je role based e‑mailadressen gebruiken: info@, admin@, invoice@, of een no‑reply@ als het niet anders kan …
Je weet wel, mails die je verstuurt via een platform als MailerLite. Kies een naam en e‑mailadres die de ontvanger herkent. En sta je bij je klant ook al als contact? De kans wordt groter dat je de primaire mailbox bereikt.
Ben jij het gezicht van je bedrijf? Ga voor je eigen e‑mailadres. Heeft een andere medewerker meer contact met je doelgroep? Stem intern af wie de verzender van je marketingmails wordt.
Boekt je bedrijf vooral resultaten dankzij klantenrelaties? Dan raad ik aan om voor je mailings de naam en het e‑mailadres van de relatiebeheerder te gebruiken. Je kunt de afzender zelfs personaliseren per ontvanger.
Niets vergeten? Denk eraan om je relatiebeheerders op de hoogte te brengen van de campagne …
Bezorgd om een reeks afwezigheidsberichten over je heen te krijgen? Wees gerust: tegenwoordig voegen mailplatformen 'precedence: bulk' toe in de header. Dat houdt geautomatiseerde antwoorden zoals OOO's tegen. Oef, dat lucht op!
Kies een afzender die bij je tone of voice past. Bijvoorbeeld voor een telefoonwinkel: Joske Vermeulen als naam en als e‑mailadres joskevermeulen@rinkelwinkel.be. Mailen met nieuwe domeinnaam? Mailwarming helpt om de verzendreputatie op te krikken.
Wil je meer resultaat met marketingmails? Reply op deze mail. Ken je iemand die geïnteresseerd kan zijn? Stuur deze mailfixer door.
Je verzendadres is niet zomaar een adres. Het is onderdeel van je digitale visitekaartje. Kies het met zorg, behandel het met zachtheid en koester het met liefde. Je marketingmails worden er beter van.